Felhasználási feltételek

Üzleti feltételek

Alapadatok

Bolti üzemeltető: A.IMPORT.CZ spol. s r.o.
Székhely: Petrská 29, 110 00 Praha 1

IČO: 26031540
DIČ: CZ26031540

Bejegyezve: a Prágai cégbíróságon, C. szakasz, beillesztés 94823


Áruk szállítója: A.IMPORT.CZ spol. s r.o.

Székhely: Petrská 29, 110 00 Praha 1

IČO: 26031540
DIČ: CZ26031540

Bejegyezve: a Prágai cégbíróságon, C. szakasz, beillesztés 94823

Banki kapcsolat:
ČSOB, számlaszám 199045985/0300

 e-mail: eshop@aimport.cz

telefonos kapcsolatfelvétel: +36705344206


1. Általános rendelkezések

1.1. Az üzleti feltételek a www.aimport.cz internetes áruházban (a továbbiakban: "online áruház") történő vásárlásokra érvényesek, szabályozzák a szerződő felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit, amelyek az A.IMPORT.CZ spol. s r.o. (a továbbiakban: „Szállító”) és egy másik természetes vagy jogi személy (a továbbiakban: „Vevő”). Minden szerződéses kapcsolat a cseh törvényekkel összhangban jön létre. Ha a szerződő fél fogyasztó, akkor a szerződési feltételek által szabályozott kapcsolatokra a Polgári Törvénykönyv (40/1964. Sz.) És a Fogyasztóvédelmi Törvény (634/1992. Sz. Törvény), mindezek módosultak. Ha a szerződő fél jogi személy vagy természetes személy - vállalkozó, a kapcsolatokat az 513/1991. Sz. Kereskedelmi Törvénykönyv szabályozza. Az üzleti feltételek rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az adásvételi szerződés és az üzleti feltételek cseh nyelven készülnek. Az adásvételi szerződés cseh nyelven köthető.

1.2. Ezek az üzleti feltételek a szállító és a vevő között kötött összes adásvételi szerződésre érvényesek. A szállító fenntartja a jogot az üzleti feltételek megváltoztatására. A megváltozott feltételeket megfelelő módon a www.aimport.cz weboldalon, valamint a létesítményben fogják bejelenteni. Ez a rendelkezés nem érinti a feltételek és feltételek előző verziójának érvényességi ideje alatt felmerülő jogokat és kötelezettségeket.

 1.3. Az adásvételi szerződés megkötésével a vevő megerősíti, hogy elolvasta ezeket a feltételeket és egyetért velük. A vevő a megrendelés tényleges teljesítése előtt kellően tájékozott az üzleti feltételekről, így lehetősége van megismerkedni velük. A megkötött szerződést a szállító sikeres teljesítése céljából archiválja, és harmadik fél számára nem hozzáférhető. A szerződés megkötéséhez vezető egyes technikai lépésekről szóló információk a www.aimport.cz internetes áruházban történő rendelési folyamatból derülnek ki, és a vevőnek lehetősége van ellenőrizni és esetleg kijavítani a megrendelést annak elküldése előtt. Ezeket a feltételeket az online áruház weboldala jeleníti meg, és így lehetővé teszi archiválását és sokszorosítását a vevő által.

2. Az adásvételi szerződés megkötése

2.1. Az online áruház weboldalán olyan árukat talál, amelyeket a szállító kínál eladásra, beleértve az egyes cikkek árait is. Az áruk árai fel vannak tüntetve a termékhez, beleértve az áfát és az összes kapcsolódó díjat. Az áruk eladására vonatkozó ajánlat és az áruk mindaddig érvényben maradnak, amíg az online áruház weboldalán megjelennek. Az online áruház weboldalán elhelyezett összes áruértékesítési ajánlat nem kötelező érvényű, és az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni ezen áruk vonatkozásában.

2.2. Áruk megrendeléséhez a vevő kitölti az online áruház honlapján található megrendelőlapot. Az online áruház weboldalán létrehozott árurendelés javaslat az adásvételi szerződés megkötésére. Mielőtt elküldené a megrendelést a szállítónak, a vevő ellenőrizheti és megváltoztathatja azokat az adatokat, amelyeket a vevő a megrendelésbe bevitt, még akkor is, ha a vevő képes észlelni és kijavítani a hibákba, amikor az adatokat bevitte a megrendelésbe. Az áruk ára a megrendelés időpontjában érvényes.

2.3. A megrendelő a megrendelés elküldése után e-mailben a vevő által megadott címre azonnal tájékoztatja az ügyfelet arról, hogy elfogadja-e ezt a megrendelést. A megrendelés jellegétől (árumennyiség, vételár, becsült szállítási költségek) függően a szállító mindig jogosult a megrendelőtől további megerősítést kérni a vevőtől (például írásban vagy telefonon).

2.4. A szállító és a vevő közötti szerződéses viszony a megrendelés visszaigazolásának (átvételének) kézbesítéséből adódik, amelyet a szállító e-mailben elküld a vevőnek a vevő e-mail címére vagy a "végső megrendelés visszaigazolása" feliratú felhasználói felületen. A vevő tudomásul veszi, hogy az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni.

2.5. A vevő beleegyezik a távközlési eszközök használatába az adásvételi szerződés megkötésekor. A vevőnek az adásvételi szerződés megkötésével kapcsolatban a távközlési eszközök használatával kapcsolatban felmerült költségeit (internetkapcsolat költségei, telefonhívások költségei) a vevő maga viseli.

3. Az áruk fizetési feltételei és ára

3.1. A szállító fenntartja a jogot az árak megváltoztatására. Az érvényes árakat a szállító megerősíti a vevőnek a megrendelés visszaigazolásakor.

3.2. A fizetési feltétel a teljesítés tárgyának átadásakor készpénzben történő fizetés, vagy az alább felsorolt egyéb fizetési módok használatának lehetősége. A szállító a szállítás előtt jogosult a megrendelés értékének 100% -áig előleget követelni. Ha letétre van szükség, kiállítják az "Előzetes számla - adóigazolás" dokumentumot. Az áru leszállítását követően a kaució értékét levonják az adóügyi bizonylatból.

Fizetési módok:

• fizetés készpénzben az áru átvételénél

• online fizetés hitelkártyával

• a ČSOB számlájára történő befizetés lehetősége. A számlaszám: 117244623/0300.

3.3. Az áruk beszerelése vagy összeszerelése nem része az adásvételi szerződésnek.

3.4. Az adásvételi szerződéssel együtt a vevő köteles a szállítónak megfizetni az áruk csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségeket a megállapodás szerinti összegben. Eltérő rendelkezés hiányában a vételár magában foglalja az áruk szállításával kapcsolatos költségeket is.

3.5. Készpénz nélküli fizetés esetén a vevő köteles megfizetni a vételárat a változó fizetési szimbólummal együtt. Készpénz nélküli fizetés esetén a vevő árfizetési kötelezettsége akkor teljesül, amikor a megfelelő összeget jóváírják a szállító számláján.

3.6. A szállító által a vevő számára biztosított áruk árengedményei nem vonhatók össze.

3.7. Az adásvételi szerződés alapján a szállító adóügyi dokumentumot - számlát - állít ki a vevőnek. A szállító a hozzáadottérték-adó fizetője. Adóokmány - a szállító elektronikus formában elküldi a számlát a vevőnek a vevő elektronikus címére.

4. Szállítás, áruk személyes átadása és kézbesítése

4.1. A teljesítés tárgyának kézbesítése a lehető legrövidebb idő alatt, általában 1 - 5 munkanap alatt valósul meg, a termékek elérhetőségétől és a szállító működési lehetőségeitől függően. Kivételes esetekben a szállítási idő hosszabb lehet. Az átvétel helyét a vevő megrendelése alapján határozzák meg. A termék kézbesítése a vevő megrendelésében megadott címre a szállítás teljesítésének minősül. A telepítés nem tartalmazza a teljesítmény tárgyának telepítését. A vevő által megadott címre történő szállítást a szállító biztosítja. Az áruval ellátott szállítmány alapfelszereltségként tartalmaz szállítólevelet, a termék cseh nyelvű használati utasítását és garanciakártyát (ha a gyártó csatolja a termékhez). Ha a szállító nem csatol garanciakártyát a termékhez, akkor adóügyi bizonylat - elegendő egy számla.

Ezután elküldjük az adóigazolást (számlát) a megrendelésben megadott e-mail címre, ezért javasoljuk, hogy adjon meg egy e-mailt.

 4.2. Az áruszállítást a szállító biztosítja a megadott címre az egész Cseh Köztársaságban. Az áruszállítás költségei a választott szállítási módtól függően változnak. A vevő a megrendelés elkészítésekor maga választja ki a kézbesítés konkrét módját.

4.3. Amikor az árut átveszi a fuvarozótól, javasoljuk, hogy az árut átvétel után azonnal alaposan ellenőrizze. Abban az esetben, ha a csomagolás megsérült, vagy egyéb tények utalnak arra, hogy maguk az áruk is károsodhatnak. Javasoljuk, hogy ne fogadja el a szállítmányt, és ne írjon a szállítmányozás sofőrjével egy nyilvántartást a szállítás sérüléséről.

A károk írásos feljegyzése megkönnyíti az esetleges károk megoldását.

 4.4. A fuvarozónak a fuvarlevél aláírásával az ügyfél vállalja, hogy átveszi az árut, és megerősíti, hogy a szállítmány nem mechanikusan vagy nyilvánvalóan sérült.

4.5. Az A.IMPORT.CZ spol. s r.o. fenntartja a jogot, hogy ellenőrizze a vevő vagy az áru személyes átvételére felhatalmazott személy személyazonosságát az üzletében, ha az áruk átadását a vevő előre fizeti kártyával, banki átutalással vagy számlával, határidővel.

5. A fogyasztó joga a szerződéstől való elállásra

5.1 Ha az adásvételi szerződést távközlés útján kötik meg (az online áruházban), a fogyasztónak a Ptk. 1829. § (1) bekezdésének megfelelően joga van az áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállni a szerződéstől (ha az adásvételi szerződés tárgya többféle árucikk létezik, vagy több rész szállítása, ez az időszak az utolsó áruszállítás kézhezvételének napjától kezdődik). Az adásvételi szerződésből való elállást az előző mondatban meghatározott határidőn belül kell eljuttatni az eladóhoz.

Ha a fogyasztó az előző bekezdésnek megfelelően 14 napon belül el akar állni a szerződéstől, kapcsolatba lép az eladóval, és lehetőleg írásban közli, hogy eláll a szerződéstől, ideális esetben megadja a megrendelés számát, a vásárlás dátumát és a visszatérítéshez szükséges számlaszámot. Megjegyzés: A pénzt készpénzben is vissza lehet adni a társaság központjában vagy az egyik létesítményben.

Az adásvételi szerződéstől való elállást a fogyasztó elküldheti az eladó irodájának címére vagy az eladó eshop@aimport.cz e-mail címére.

Abban az esetben, ha a vevő az előző bekezdéseknek megfelelően eláll a szerződéstől, az eladó a vevőtől kapott pénzeszközöket visszafizeti (kivéve azt az összeget, amely a vevő által választott kézbesítési módszer eredményeként felmerült további szállítási költségeket jelenti, kivéve az eladó által kínált legolcsóbb szokásos kézbesítési módot). Az adásvételi szerződés vevő általi elállásától számított 14 nap, ugyanúgy, mint az eladó a vevőtől kapott, hacsak a vevő másként nem rendelkezik. Az eladó jogosult a vevő által az áru vevő részére történő visszaküldése során vagy bármilyen más módon nyújtott teljesítményt is visszaküldeni, ha a vevő beleegyezik, és a vevőnek nem merül fel további költsége. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a kapott pénzeket visszaszolgáltatni a vevőnek, mielőtt a vevő visszaküldi az árut, vagy bebizonyítja, hogy az árut elküldte az eladónak.

A törvénynek a szerződés 14 napon belüli elállásáról szóló rendelkezései azonban nem értelmezhetők az áruk ingyenes kölcsönzésének lehetőségeként. A szerződés teljesítésének átvételét követő 14 napon belüli elállási jogának gyakorlása esetén a fogyasztónak a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül meg kell adnia az eladónak mindazt, amit az adásvételi szerződés alapján megszerzett. Ha ez már nem lehetséges (pl. Időközben az árukat megsemmisítették vagy elfogyasztották), a fogyasztónak pénzbeli kompenzációt kell nyújtania cserébe azért, ami már nem adható ki. Ha a visszaküldött áruk csak részben sérültek meg, az eladó kártérítést követelhet a fogyasztótól, és követelését beszámíthatja a visszaküldött vételárba. Ilyen esetben az eladó köteles bizonyítani a kárt. Ilyen esetben az eladó csak a csökkentett vételárat adja vissza a fogyasztónak.

Az eladó levonhatja a vevőnek visszatérítendő vételárból az áru visszaküldésével kapcsolatban felmerült tényleges költségeit.

A fogyasztónak nincs joga elállni a szerződéstől a Ptk. 1837. §-a rendelkezéseinek megfelelően, különösen a következők esetében:

• szolgáltatásnyújtás, ha azt az elállási határidő lejárta előtt előzetes kifejezett hozzájárulásával teljesítették, és a kereskedő a szerződés megkötése előtt tájékoztatta a fogyasztót arról, hogy ilyen esetben nincs joga elállni a szerződéstől,

• olyan termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás, amelynek ára a pénzügyi piac ingadozásaitól függ, a vállalkozó akaratától függetlenül, és amelyek a szerződés felmondásának időszaka alatt fordulhatnak elő,

• a fogyasztó vagy személye kívánságaihoz igazított áruk szállítása,

• romlandó áruk, valamint olyan áruk szállítása, amelyeket a szállítás után visszavonhatatlanul összekevertek más árukkal,

• javítás vagy karbantartás a fogyasztó kérésére kijelölt helyen; ez azonban nem vonatkozik a kértektől eltérő későbbi javításokra vagy a kértektől eltérő pótalkatrészek szállítására,

• olyan áruk szállítása zárt csomagolásban, amelyeket a fogyasztó kivett a csomagból, és amelyeket higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni,

• audio- vagy videofelvétel vagy számítógépes program szállítása, ha az eredeti csomagolásukat elrontotta,

Az eladó fenntartja a jogot, hogy törölje a "Jelenleg nem elérhető" felirattal ellátott áruk megrendelését, ha az árut már nem lehet leszállítani vagy más modellre cserélni, vagy ha az ára jelentősen megváltozott, és az ügyfél ezt a vételi szerződés előtt nem fogadja el. Az eladó erről a helyzetről tájékoztatja az ügyfelet. Ha a megrendelés egy részét vagy egészét kifizették, az ügyfél pénze visszatér a számlára.

6. Felelősség a hibákért, szavatosságért, az adásvételi szerződésbe ütközésért

6.1. Az első használat előtt nyomatékosan javasoljuk a vevőnek, hogy tanulmányozza a garanciális feltételeket, beleértve a cseh üzemeltetési utasításokat, majd szigorúan kövesse ezeket az információkat. Ellenkező esetben fennáll annak a veszélye, hogy helytelen használata károsítja a dolgot, és a hibaért való felelősségéből eredő joga körében nem tudja érvényesíteni a hibát. A jótállási időszak akkor kezdődik, amikor a vevő átveszi az árut.

 6.2. A jótállási időt az egyes termékek leírják. Ha van garanciakártya az adott termékre, akkor azt az áru értékesítésének napján állítják ki. Ha a garanciavállalási igazolás nem létezik, az adóigazolás - számla garanciavállalási igazolásként szolgál.

 6.3. A garancia nem vonatkozik az áruk (vagy alkatrészeinek) használatból eredő szokásos kopására. A termék rövid élettartama túlzott kopás esetén nem tekinthető hibának, és nem állítható ilyenként. A fogyasztó kérésére a szállító írásbeli garanciát (jótállási igazolást) köteles nyújtani. Ez helyettesíthető egy vásárlási bizonylattal, amelyet az eladó állít ki, és amely tartalmazza az eladó cégnevét, azonosító számát és székhelyét. Ha a törvényben előírtnál hosszabb garanciát vállalnak, az eladó a jótállási jegyben szereplő nyilatkozat formájában meghatározza a garancia meghosszabbításának feltételeit és mértékét.

 6.4. Azok a vásárlók, akik az árut üzleti célra vagy a termékkel folytatott kereskedelem céljából használják, a jótállási időt a Polgári Törvénykönyv nem írja elő. Ebben az esetben a jótállási időt az áruk Csehországba irányuló konkrét importőre határozza meg. A weboldalunkon feltüntetett jótállási idő csak a fogyasztók számára készült, nem azoknak a vállalkozóknak a számára, akik üzleti tevékenységük részeként vásárolnak termékeket (vásárlás azonosító számon, áfa számon).

 

6.6. A szerződő felek jogait és kötelezettségeit a szállító hibáért való felelősségével kapcsolatban, ideértve a szállító garanciális felelősségét is, a vonatkozó általánosan kötelező érvényű előírások (különösen a Polgári Törvénykönyv 612. és azt követő szakaszainak rendelkezései) szabályozzák.

 6.7. A szállító felelős a vevő előtt azért, hogy az eladott dolog összhangban van az adásvételi szerződéssel, különösen azért, hogy hibátlan. Az adásvételi szerződésnek való megfelelés azt jelenti, hogy az eladott termék rendelkezik a szerződés által megkövetelt minőségi és hasznos tulajdonságokkal, amelyeket a szállító, a gyártó vagy képviselője ír le, vagy amelyek a reklám alapján elvárhatók, vagy a termékre szokásos minőségi és hasznos tulajdonságokkal rendelkezik. , a megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban van, és megfelel az eladó által a dolog használatának céljára megadott célnak, vagy amelyre a dolgot általában használják.

 6.8. Ha a hiba kijavítható, akkor a vevőnek joga van a hiba időben történő kijavításához és kijavításához, a hibás áruk vagy hibás alkatrészek cseréjéhez, ha ez a hiba jellege miatt nem aránytalan, és ha ez az eljárás nem lehetséges, akkor ésszerű árengedményhez való joga vételárat, vagy mondjon le az adásvételi szerződésről. Ha helyrehozhatatlan hibáról van szó, amely megakadályozza az áru megfelelő használatát, a vevőnek joga van a hibás árut kicserélni vagy elállni az adásvételi szerződéstől. Kijavítható hibák esetén, amelyek nagy számban vagy többször előfordulnak és megakadályozzák az áru rendeltetésszerű használatát, a vevőnek joga van hibás árut kicserélni vagy elállni az adásvételi szerződéstől. Ha a hibák egyéb helyrehozhatatlanok, és a vevő nem kéri a termék cseréjét, akkor joga van a vételár ésszerű kedvezményéhez, vagy elállhat az adásvételi szerződéstől.

6.9. Abban az esetben, ha a termék a vevő általi elfogadás után nem felel meg az adásvételi szerződésnek (a továbbiakban: "ütközés az adásvételi szerződéssel"), a vevőnek jogában áll a szállítót ingyen és indokolatlan késedelem nélkül a vételi szerződésnek megfelelő feltételhez kötni. a vevő vagy a termék kicserélésével vagy javításával; ha ilyen eljárás nem lehetséges, a vevő ésszerű árengedményt kérhet a tétel árától, vagy elállhat a szerződéstől. Ez nem érvényes, ha a vevő a dolog átvétele előtt tudott az adásvételi szerződéssel való ütközésről, vagy maga okozta a konfliktust az adásvételi szerződéssel. Az adásvételi szerződés eltérését, amely a dolog átvételének időpontjától számított hat (6) hónapon belül nyilvánul meg, az átvételkor már fennálló konfliktusnak kell tekinteni, kivéve, ha ez ellentmond a dolog természetének, vagy ha másként nem bizonyított.

 6.10. Ha az áru nem romlandó vagy használt, a szállító felelős az olyan hibákért, amelyek az adásvételi szerződéssel ütközésként jelentkeznek, miután az árut átvették a jótállási idő alatt (garancia).

 6.11. A vevőnek a szállító hibáért való felelősségéből eredő jogait, beleértve a szállító szavatossági felelősségét is, a vevő gyakorolja a szállító lakcímén a panaszosztályon: A.IMPORT.CZ spol. s r.o., Vožická 2604, 390 02, Tábor. A követelés pillanatának azt a pillanatot kell tekinteni, amikor az eladó megkapta az igényelt árut a vevőtől.

 6.12. A szállító azonnal, összetett esetekben 3 munkanapon belül dönt a panaszról. Ez az időszak nem tartalmazza a hiba szakmai értékeléséhez szükséges termék- vagy szolgáltatástípusnak megfelelő időt. A panaszt, beleértve a hibát is, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a panasz dátumától számított harminc (30) naptári napon belül rendezik, kivéve, ha a szállító másként állapodik meg a vevő-fogyasztóval. Ezen időszak után a fogyasztónak ugyanazok a jogai vannak, mintha hiba lenne, amelyet nem lehet orvosolni. A hibás felelősségi jogok arra a szállítóra vonatkoznak, akitől a terméket megvásárolták. Ha azonban a javításra kijelölt másik vállalkozó szerepel a jótállási jegyen, amely közelebb áll a szállító helyéhez vagy a vevő helyéhez, a vevő a javítási jogot a jótállási javítás elvégzésére kijelölt vállalkozónál gyakorolhatja. Ha a javítást ilyen módon nem lehet megszervezni, a javítást a szállító biztosítja

6.13. A szállító írásos visszaigazolást ad a fogyasztónak arról, hogy a fogyasztó mikor panaszt nyújtott be, mi annak tartalma és milyen kezelési módot igényel. Ezenkívül a szállító visszaigazolja a fogyasztót a panasz kezelésének dátumáról és módjáról, beleértve a javítás és annak időtartamának megerősítését. Elutasított panasz esetén a szállító írásban igazolja a fogyasztónak ezt az elutasítást. Ez a kötelezettség vonatkozik a javítás elvégzésére kijelölt más személyekre is.

7. A hibás teljesítés jogai

A hibás teljesítésből eredő jogokkal kapcsolatos szerződő felek jogait és kötelezettségeit a vonatkozó általánosan kötelező érvényű előírások szabályozzák (különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 89/2012. Sz. Törvény 1914–1925., 2099–2117. És 2161–2144. Szakaszának rendelkezéseire).

Az eladó azt válaszolja a fogyasztónak, hogy az áru átvételkor nincs hibája. Az eladó különösen azt válaszolja a fogyasztónak, hogy amikor a fogyasztó átveszi a dolgot, a dolog rendelkezik a felek által elfogadott jellemzőkkel, és megállapodás hiányában az eladó vagy a gyártó által leírt vagy a vevő által elvárt jellemzőkkel az áru és a reklám jellegére tekintettel. a dolog alkalmas az eladó által a használatra kijelölt célra, vagy amelyre a dolgot általában használják, a dolog minőségében vagy kialakításában megfelel az elfogadott mintának vagy modellnek, ha a minőséget vagy a kivitelt az elfogadott minta vagy modell szerint határozták meg, a dolog megfelelő mennyiségben, méretben vagy tömegben, és a cikk megfelel a jogszabályok követelményeinek.

Ha a cikk nem rendelkezik a fenti jellemzőkkel, akkor a fogyasztó új cikk hibátlan leszállítását is kérheti, kivéve, ha ez a hiba jellege miatt aránytalan, de ha a hiba csak a termék egy részére vonatkozik, a fogyasztó csak az alkatrész cseréjét kérheti; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől. Ha azonban ez a hiba jellege miatt aránytalan, különösen, ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül kijavítható, a fogyasztónak joga van a hibát ingyenesen kijavítani. A fogyasztónak joga van helyrehozható hiba esetén is új cikket leszállítani vagy alkatrészt kicserélni, ha a hibát a javítás utáni megismétlődés vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni. Ebben az esetben a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől is.

Ha a fogyasztó nem mond le a szerződéstől, vagy nem él új termék hibátlan leszállításával, annak alkatrészének cseréjével vagy a cikk javításával, ésszerű kedvezményt kérhet. A fogyasztó jogosult ésszerű kedvezményre akkor is, ha az eladó nem tud hibátlanul új tárgyat átadni neki, annak alkatrészét kicserélni vagy a cikket megjavítani, valamint ha az eladó ésszerű időn belül nem orvosolja a helyzetet, vagy jelentős nehézségeket okozna a fogyasztó számára.

A hibás teljesítés joga nem a vevőt illeti meg, ha a vevő a dolog átvétele előtt tudta, hogy a dolog hibás, vagy ha a vevő maga okozta a hibát.

A fogyasztó jogosult a fogyasztási cikkben bekövetkezett hibára való jogot a kézhezvételtől számított huszonnégy hónapon belül gyakorolni. Ha a hiba a kézhezvételtől számított hat hónapon belül nyilvánvalóvá válik, akkor az árut az átvételkor hibásnak kell tekinteni.

8. Termékértékelések

A szállító fenntartja a jogot, hogy ne tegyen közzé olyan termékeket, amelyek nem megfelelő kifejezéseket tartalmaznak, hamisak, nem kapcsolódnak az árukhoz, más webhelyekre mutatnak vagy más módon károsítják a vállalatot.


9. Az engedményes kódok alkalmazásának szabályai és az ajándékokra vonatkozó szabályok

A szállító fenntartja a jogot az ajándék megváltoztatására, az esemény megszüntetésére vagy indoklás nélküli meghosszabbítására. Az eredeti ajándék nem igényelhető.

10. Záró rendelkezések

10.1. Ha az Általános Szerződési Feltételek bármelyik rendelkezése érvénytelenné vagy hatástalanná válik, akkor az érvénytelen rendelkezés helyébe egy olyan rendelkezés lép, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Az egyik rendelkezés érvénytelensége vagy eredménytelensége nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. Az adásvételi szerződés vagy az üzleti feltételek változásai és kiegészítései írásos formát igényelnek.
10.2. Az adásvételi szerződést, beleértve az üzleti feltételeket is, az eladó elektronikus formában archiválja, és nem érhető el.


Fogyasztói vita peren kívüli rendezése

1. Tisztelt fogyasztó, ha úgy gondolja, hogy kárt okoztunk Önnek, vagy nem tettük elõ kötelezettségeit, írjon e-mail címünkre: eshop@aimport.cz.

2. Ha nem sikerül a vitát közvetlenül megoldanunk, a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992. Sz. Törvény módosításáról szóló 378/2015. Törvény alapján Önnek joga van a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezéséhez is.

3. A kereskedő és a fogyasztó közötti fogyasztói viták peren kívüli rendezésének tárgya a Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság vagy az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium által felhatalmazott más szervezet, lásd: http://www.mpo.cz/dokument169867.html.

4. A Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóságnál a fogyasztónak lehetősége van arra, hogy javaslatot nyújtson be a Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság honlapján elérhető online űrlapon keresztül: https://adr.coi.cz/cs.

(5) A fogyasztó petíciót nyújthat be a Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóságnál vagy egy meghatalmazott szervezetnél legkésőbb attól az évtől számítva, hogy a vita tárgyát képező jogát először gyakorolta az eladóval.

(6) A fogyasztó javaslatot nyújthat be az EU alternatív vitarendezési platformján keresztül is, amely online elérhető: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS . Csak uniós fogyasztó fordulhat itt uniós kereskedőhöz.

7. Ha a vitában álló felek nem elégedettek a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésének minőségével, és úgy vélik, hogy az eljárás során megsértették a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésének szabályait, panaszt nyújthatnak be az Ipari és Kereskedelmi Minisztériumhoz vagy az adr@mpo.cz e-mail címre.

8. Határokon átnyúló viták esetén a Cseh Köztársaság Európai Fogyasztói Központja segíti a fogyasztókat abban, hogy hozzáférjenek az illetékes szervhez a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezéséhez.

(9) A fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésével kapcsolatos költségeket a felek viselik.